BLOGΓΥΡΗ

Η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΓΥΡΗΣ

Η φρέσκια γύρη των μελισσών είναι μια πλούσια φυσική τροφή με πολλά ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό θρεπτικά συστατικά.

Η φρέσκια γύρη είναι μια πρωτεϊνούχος τροφή (περιέχει πρωτείνη 20% έως 35% στη σύστασή της), είναι υψηλής βιολογικής αξίας και απορροφάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον οργανισμό. Η ποσότητα των πρωτεϊνικών στοιχείων της γύρης είναι 3 έως 7 φορές μεγαλύτερη από αυτήν που βρίσκεται σε ίσο βάρος στο κρέας, στα αβγά και στα γαλακτοκομικά. Μετά από έρευνα, συγκρίνοντας μια ποσότητα γύρης με ίση ποσότητα μοσχαρίσιου κρέατος (ένα πρωτεϊνούχο τρόφιμο), η γύρη περιέχει 50% περισσότερη πρωτεϊνη, επομένως 1 κουταλάκι γύρης την ημέρα (20-30 γρ.) καλύπτει τις ανάγκες ενός ενήλικα σε πρωτεϊνη.

Εκτός όμως από την πρωτεϊνη η γύρη περιέχει υδατάνθρακες, αμινοξέα (περιέχει σχεδόν όλα τα αμινοξέα που είναι απαραίτητα για τον άνθρωπο και ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει), λιπίδια, φυσικά σάκχαρα, βιταμίνες, αμινοξέα, ορμόνες, ένζυμα (περισσότερα από 100),  συνένζυμα, μεταλλικά στοιχεία, φαινολικές ενώσεις και άλλα χρήσιμα συστατικά.

Οι θετικές συνέπειες και τα οφέλη που παρέχει στον ανθρώπινο οργανισμό η κατανάλωση της γύρης προέρχονται από έρευνες, πειράματα, κλινικές παρατηρήσεις και προσωπικές εμπειρίες.

  • Τα ένζυμα και τα συνένζυμα που περιέχει είναι απαραίτητα για το μεταβολισμό των τροφών και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από το πεπτικό σύστημα (ενεργοποίηση και βελτίωση του μεταβολισμού).
  • Κλινικά τεστ και παρατηρήσεις έδειξαν ότι η κατανάλωση γύρης είναι ευεργετική στα προβλήματα του προστάτη και συμβάλει θετικά στη θεραπευτική αγωγή της προστατίτιδας.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, συμβάλει συμπληρωματικά στη θεραπεία του κρυολογήματος, δυναμώνει και τονώνει τον οργανισμό δίνοντας ευεξία, ζωτικότητα, αυτοπεποίθηση.
  • Βοηθά στη διανοητική λειτουργία, καταπραϋνει τη νευρικότητα, καταπολεμά στην αϋπνία, βοηθά τη μνήμη.
  • Δρα βοηθητικά στην ρύθμιση της εντερικής λειτουργίας, στις ορμονικές διαταραχές, ενισχύει τη συστολή της καρδιάς, αυξάνει την αντίσταση των τοιχωμάτων των τριχοειδών αγγείων, στις ασθένειες ήπατος, βοηθά στην αναιμία, μετριάζει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, επηρεάζει θετικά την τριχοφυϊα και το χρώμα των μαλλιών.
  • Βελτιώνονται τα αλλεργικά συμπτώματα και σε πολλές περιπτώσεις βοηθά να αυξηθεί η αντίσταση του οργανισμού στις ουσίες που προκαλούν τις αλλεργίες (ανοσία).
  • Η γύρη έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά στοιχεία, που έχουν την ιδιότητα όχι μόνο να βοηθούν τη μείωση της κακής χοληστερίνης αλλά να βοηθούν και στην αύξηση της καλής χοληστερίνης. Η χαμηλή περιεκτικότητα της γύρης σε λίπος είναι κατά 50% λιγότερο από το λίπος του κόκκινου κρέατος και 1/4 λιγότερο λίπος από το μοσχαρίσιο κρέας.

Η φρέσκια γύρη των μελισσών, το βιολογικό προϊόν της φύσης, είναι μία πλούσια τροφή με σπουδαία οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι ένα ιδανικό καθημερινό συμπλήρωμα στο διαιτολόγιο των ανθρώπων για μια πλήρη, ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

Σημ: Το άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό σκοπό. Η κατανάλωση γύρης για κάποιες κατηγορίες ασθενών γίνεται πάντα σε συνεννόηση και με τη σύμφωνη γνώμη του θεράποντα ιατρού.